اخبار

۲۵-می‌گویند طبق روایات، امام حسین(ع) بنا بر مشیت الهی کشته شده‌اند، خدا می‌خواست امام حسین(ع) را کشته ببیند و بر همین اساس دیگر جایی برای عزاداری باقی نمی‌ماند!

دشمنان تشیع برای لوث کردن عاشورا این شبهه را مطرح می‌کنند که اگر امام حسین(ع) بنا بر مشیت الهی و اراده خدا کشته شده‌اند، دیگر جایی برای ناراحتی و عزاداری وجود ندارد و برای اثبات این ادعا به این روایت از پیامبر(ص) اشاره می کنند که خطاب به امام حسین(ع) فرمودند : فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ یَرَاکَ قَتِیلاً...

ادامه مطلب

۲۴-چرا محب امام حسین(ع)، محبوب خداوند است؟

اگر کسی خدا را دوست داشته باشد آنچه را که خدا دوست بدارد محبوب او می‌شود و بالعکس. از بارزترین دل دادگان راه حق که در برابر تمامی بلایا و مصیبتها استقامت ورزیده است، امام حسین(ع) است. ایشان دل داده ای هستند که تمامی دلدادگان الهی باید دل داده او شوند تا به مقصد نهایی برسند....

ادامه مطلب

۲۱-می‌گویند گریه بر امام حسین(ع) و برپایی عزاداری برای ایشان بدعت است! آیا این ادعا صحیح است؟

در پاسخ به این شبهه که از اساسی ترین شبهات وهابیت پیرامون عزاداری امام حسین(ع) است به رفتار و گفتار (سنت) پیامبر(ص) در رابطه با عزاداری برای امام حسین(ع) رجوع می‌کنیم؛ زیرا طبق قرآن الگو سرمشق ما مسلمین، حضرت رسول اکرم(ص) هستند: لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا

ادامه مطلب

۱۹-می‌گویند چرا شیعیان اصرار دارند که بر تربت حسینی سجده نمایند؟ آیا این نوعی بت پرستی نیست؟

سجده برای تربت انجام نمی‌گیرد؛ بلکه تنها به سبب تعظیم در برابر ذات اقدس الهی انجام می‌شود. خاک کربلا با توجه به ادله عقلی و نقلی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است در خصوص تربت کربلا نیز شیعه و سنی معتقد هستند که پیامبر(ص) به خاک کربلا توجه خاصی داشتند و به آن سفارش نموده‌اند. به همین جهت شیعیان همواره تکه‌ای از خاک کربلا را تمیز نگه می‌دارند تا برای سجده از آن استفاده کنند...

ادامه مطلب

۱۷-اگر واقعه کربلا حزن انگیز است؛ چرا حضرت زینب(س) می‌فرمایند جز زیبایی ندیدند و در سجده زیارت عاشورا خدا را به خاطر این مصیبت شاکریم؟

رسالتی به عنوان «خلیفه الله» در این عالم بر دوش ائمه(ع) قرار دارد که هر آنچه خدا بخواهد اعمال کند، ایشان آن را به اذن الله محقق می‌نماید. امام به عنوان ولی الله، منهای مقام الوهیت و نبوت، دارای تمام مقامات عالیه می‌باشد. از این رو رسالت امام به دو صورت ولایت تکوینی و ولایت تشریعی محقق می‌گردد...

ادامه مطلب